Annonsera på Facebook mot den köpstarka målgruppen gravid- och småbarnsföräldrar
Vill du se en ökad konvertering samtidigt som du bygger varumärke? Gravida och småbarnsföräldrar är en köpstark målgrupp som spenderar timmar i sociala medier varje dag, där de både får information, inspiration och möjligheten att kommunicera med andra inom målgruppen. Genom att annonsera på Facebook kan du vara närvarande på just dessa plattformar och nå ut med ett träffsäkert budskap.
Fördelarna med att annonsera på Facebook
Över hälften av alla internetanvändare i Sverige använder Facebook, vilket gör plattformen attraktiv att annonsera på. Det gäller inte minst om ditt företag riktar sig mot blivande och nyblivna föräldrar, som ofta söker sig till Facebook för engagemanget i dess olika communitys, och alla de tips och råd som finns att ta del av under bebisresan.
Med tanke på mängden tid som spenderas i sociala medier är det värdefullt att nå ut med sitt budskap genom annonsering. Att annonsera på Facebook innebär många valmöjligheter, bland annat när det kommer till annonsformat då en annons på Facebook kan vara i form av en eller flera bilder, video eller som en animerad annons. För att nå målgruppen på ett träffsäkert sätt kan annonserna riktas mot specifika målgrupper baserat på demografi, intressen, beteende och geografisk plats. På Baby Journey sitter vi på insikter från appen som gör att vi kan anpassa och optimera målgrupper på Facebook med stor precision.
Annonsera på Instagram
För blivande och nyblivna föräldrar är Instagram en härlig plattform att använda för att ta del av kunskap, nya insikter och såklart för att hitta inspiration. Många gravida och småbarnsföräldrar följer konton som experter står bakom, till exempel vårdpersonal, doulor och livscoacher, men de följer även influencers som öppet delar med sig av sin bebisresa.
Produkter som är estetiskt tilltalande och går att visa upp visuellt lämpar sig särskilt väl för att annonsera med på Instagram, eftersom plattformen bygger på bilder och videos. Att annonsera på Instagram innebär att du annonserar genom Facebook Ads-plattformen. Annonserna syns antingen i flödet eller på utforska-fliken och kan vara utformade som inlägg eller en story-poster. När du annonserar på Instagram kan du nå specifika målgrupper baserat på beteenden och intressen, vilket innebär att användare som interagerar med innehåll inom graviditet, barn och familjeliv mest sannolikt är en intressant målgrupp även för er.
Annonsera på Youtube
Som blivande eller nybliven förälder är det vanligt att konsumera innehåll som förlossningsvideos och gender reveals på Youtube och av den anledningen spenderar målgruppen mycket tid på plattformen. Genom att annonsera på Youtube kan du nå den här målgruppen via annonsering i videoformat, där annonserna styrs efter intresse, beteende och demografi. Baby Journey har serien 20 snabba på Youtube och har stor erfarenhet av att skapa videos som tilltalar och engagerar gravida och föräldrar. Här kan du lära dig mer om våra rörliga produktioner!