Träffsäker annonsering mot målgruppen gravida och småbarnsföräldrar
Oavsett vilken produkt eller tjänst som du erbjuder hjälper rätt annonsering dig att nå ut till potentiella kunder. För att veta vilken typ av annonsering du ska välja behöver du veta vad ditt mål med kampanjen är: ska den öka varumärkeskännedom eller konvertera till köp? Beroende på syfte finns flera lysande alternativ som skapar träffsäker annonsering rakt mot målgruppen gravida och barnfamiljer.
Native annonsering i app och på webb
Gravida och föräldrar söker ofta mycket information, därför är native annonsering ett värdefullt format att använda sig av! Det ger möjlighet att skapa annonsinnehåll som skapar mycket värde för målgruppen. Native annonsering innebär att en annons skapas för att smälta in i det redaktionella innehåll som redan finns, därför bör inte den här typen av annons sticka ut i dess utformande, varken i design eller innehåll. Annonseringen kan ske genom till exempel webb, native app eller annan plattform.
Genom att kommunicera med målgruppen på samma sätt som via det redaktionella innehållet ger ofta native annonsering en hög trovärdighet och målgruppens uppmärksamhet under lång tid. Annonseringen ger också möjlighet till sökordsoptimering så att målgruppen själva hittar till innehållet utifrån sökord och frågeställningar som de söker på. Även om en native annons ska smälta in i det redaktionella innehållet är det alltid viktigt att det framgår att det är en annons, för att inte vilseleda den som tar del av annonsen.
Annonsering i gravidapp
Annonsering i gravid- och småbarnsappen Baby Journey gör det möjligt för dig att nå ut direkt till gravida och barnfamiljer. Det här är en köpstark målgrupp som är i behov av många nya produkter och tjänster eftersom de befinner sig i en fas av livet då vardagen förändras och nya rutiner skapas. Det gör att den här målgruppen är otroligt mottaglig för nya varumärken och budskap, och dessutom väldigt köpstark.
69% av Baby Journeys användare uppger att de gärna vill ha erbjudanden från relevanta varumärken – alltså skapar annonsering i Baby Journey ofta mycket engagemang. Dessutom kan du förvänta dig träffsäker annonsering då ditt budskap når rätt användare vid precis rätt tidpunkt. Här annonserar du alltid med en native artikel och ett erbjudande, men önskar du fler sätt att nå ut till målgruppen finns möjligheter till pushnotiser, tävlingar och takeovers.
Redaktörer och designers anpassar alltid ert budskap så att de tilltalar och skapar värde för målgruppen på ett naturligt sätt, både i appen och på webben. Läs mer om annonsering hos Baby Journey (här ska vi lägga in länk till appannonsering)!
Sökordsoptimering i Google
Google ligger nära till hands för de flesta när det kommer till att hitta rätt leverantör, produkt eller tjänst och det gäller inte minst gravida och föräldrar, som är i ett skede där de frekvent söker sig till mycket ny information. Genom att analysera din målgrupp och vad de söker efter kan annonsering via Google vara ett effektivt verktyg för ett träffsäkert budskap. Det här är ett populärt alternativ när det kommer till annonsering då sökordsoptimeringen hjälper användaren att själv hitta innehållet.
Att vänta barn och bli förälder innebär en stor förändring och flera stora beslut ska tas, vilket innebär att den här målgruppen är på jakt efter mycket information och nya lösningar. Annonsering via Google möjliggör för er att synas med ert varumärke när målgruppen gör research och det skapar goda möjligheter att driva trafik och så småningom konvertera till ett köp.