Barnsäkra hemmet
INNEHÅLLER:
APPANNONSERING
CONTENT MARKETING
INFLUENCER MARKETING
Länsförsäkringar vill stärka sin position i segmentet gravida och småbarnsföräldrar och visa att de är ett varumärke som står för trygghet. En extremt viktig målgrupp som är trogen sin leverantör och har ett högt lifetime value. Det är ett skede av livet där många stora beslut fattas och försäkringsföretaget önskar vara nära. En av Länsförsäkringars främsta utmaningar i att nå gravida och småbarnsföräldrar är att den externa kommunikationen mot dessa upplevs formell och komplex. För att etablera sig i målgruppen och hitta moderna nytänkande vägar att kommunicera inleddes ett partnerskap med Baby Journey.
För att positionera Länsförsäkringar närmare målgruppen utvecklade vi ett koncept på temat “Barnsäkra hemmet”. Generellt finns det en nyfikenhet att få en inblick i kända personers hem så vi valde att barnsäkra hemma hos två stora influencers, Sanne Alexandra och Michaela Forni. Vi tog med ett produktionsteam tillsammans med en expert från Länsförsäkringar och producerade filmer från dessa tillfällen.
Som komplement till de rörliga produktionerna skapades även artiklar och checklistor i Baby Journeys gravidapp. Det redaktionella innehållet anpassades i språk, stil och design för att vara tilltalande för målgruppen.
50% av följarna till profilerna i samarbetet interagerade med innehållet.
med barn i åldern 4-10 månader konsumerade innehållet.
Flera premium influencers har skickat förfrågan om att vara med i framtida kampanjer.
“Jag är så enormt glad att få göra ett sånt viktigt och lärorikt samarbete men även få chansen att sprida kunskapen vidare till mina följare. Jag lärde mig så himla mycket och jag har fått så mycket ny kunskap. Ett av de viktigaste samarbeten jag gjort!”
Sanne Alexandra
Linnéa Olsson
Creative Sales, Baby Journey
Copyright © Baby Journey
Ladda ner vår app här
Copyright © Baby Journey