Lilla apoteket
INNEHÅLLER:
APPANNONSERING
En graviditet är förenad med långa inköpslistor. Det tog vi tillvara på för nätapoteket Apohem genom att skapa konceptet “Lilla Apoteket” med aktiveringar som lyfter produkterna alla nyblivna familjer kommer att behöva. Eftersom vi vet att det här är produkter som kommer att köpas utformade vi innehåll som hjälpte Apohem att ta målgruppen genom hela köpresan.
För att börja kommunicera med målgruppen och positionera Apohem inom barn och baby tog vi fram en informativ guidande artikel som beskrev vilka produkter som är bra att ha i det lilla apoteket och i vilka situationer produkterna underlättar. Med artikeln kunde Apohem skapa förtroende genom att nå ut med innehåll som också var relevant och användbar kunskap för målgruppen. För att nå ut brett och öka räckvidden för budskapet pushades artikeln även genom meta-annonser.
Eftersom vi identifierat “Lilla apoteket” som ett område som intresserar gravida kopplades även artikeln ihop med specifika sökord. Dessa gav Apohem ytterligare synlighet mot målgruppen vilket gjorde att de kunde fortsätta bygga förtroende genom att möta målgruppen med innehåll som besvarade deras sökningar.
För att driva målgruppen mot köp skapades en digital checklista där de rekommenderade produkterna samlades. Produkterna i checklistan var länkade direkt till Apohems e-handel för att göra det smidigt för användarna att klicka hem dessa. För att öka incitamentet att genomföra köp kombinerades checklistan med en rabattkod och erbjudande från Apohem.
Synlighet i relevant miljö när målgruppen är som mest engagerad.
1 410 000 exponeringar mot gravida och barnföräldrar i appen.
Mer än varannan användare som läste innehållet klickade sig vidare till Apohem.
Linnéa Olsson
Creative Sales, Baby Journey
Copyright © Baby Journey
Ladda ner vår app här
Copyright © Baby Journey