Podcastannonsering tillåter ditt varumärke att nå ut till din målgrupp när den är som mest engagerad. När en användare lyssnar på en podcast är det helt och hållet självvalt vilket betyder att en podd är en intim kanal där lyssnaren upplever både programledaren och innehållet som mycket förtroendeingivande.
På Baby Journey håller vi våra användare ajour med våra två podcasts Mini Talk och Baby Talk i vilka du kan köpa en annonsplats eller ett helt avsnitt för bara ditt varumärke.
Rubriken talar för sig själv – det är allmänt känt att ljud väcker starka känslor. Det gör att poddar har en fantastisk och unik förmåga att dra till sig uppmärksamhet. En podd bygger en starkare relation till lyssnaren eftersom personen är fokuserad och lyssnar med sina hörlurar, ofta i en intimare miljö.
Lyssnaren känner sig ofta som tredje personen i samtalet vilket gör att man är benägen att ta till sig budskapet lättare. Det kan du som annonsör ta vara på.
ANSER ATT LYSSNA PÅ PODCAST ÄR MER BERIKANDE ÄN SKÄRMTID
LYSSNAR PÅ PODCAST FÖR ATT FÖRDJUPA SIG I ETT ÄMNE
PRATAR MED ANDRA OM NÅGOT MAN HÖRT I EN PODCAST
Podcastannonsering har inte lika hög annonsbelastning som till exempel tv. Det gör att du slipper mycket konkurrens med andra varumärken under den tid som är avsedd för reklam. Det ger också en bättre upplevelse för lyssnaren som inte blir överöst med reklam titt som tätt.
En annan fördel är att din reklam fungerar som en integrerad del av podcastens berättelse. Detta gör att lyssnaren inte tänker på reklamen som ett abrupt avbrott som de kan göra på tv eller i andra medier. Lyssnare upplever ofta reklaminslag i poddar som mer trovärdiga. Detta för att poddare ofta utvecklar ett närmare band med sina lyssnare och positionerar sig som experter inom ett visst ämne.
Våra lyssnare är köpstarka konsumenter i en tid som präglas av kunskapstörstande och specifika behov; något som gör att just din kampanj kan ha enorm genomslagskraft.
Gravida och småbarnsföräldrar lyssnar mycket på podd när de håller på med annat som t.ex. går med barnvagnen, lagar mat eller hämtar på förskolan.
På Baby Journey har vi två nischade poddar, Baby Talk och Mini Talk. Här varvar vi aktuella ämnen för gravida och småbarnsföräldrar, och har med intressanta gäster, experter och rådgivare som rätar ut våra lyssnares frågetecken samt inspirerar och förmedlar kunskap.
En podd med avsnitt på 30 minuter som behandlar alla tänkbara ämnen relaterade till graviditet och föräldraskap under småbarnsåren, exempelvis sömn och amning. I Baby Talk har du som annonsör möjligheten att köpa ett reklaminslag eller köpa ett helt avsnitt för att förmedla önskat budskap om ditt varumärke.
Korta poddavsnitt på 3-5 minuter med konkreta ämnen och information relaterade till graviditet och småbarnsåren. Här gästas vi av barnmorskor, barnpsykologer och andra experter. I Mini Talk köper du som annonsör hela avsnitt och tillsammans sätter vi ett specifikt tema i linje med era önskemål.
I en podd finns det stora möjligheter för dig som annonsör att nå ut till din målgrupp. Det gör du antingen genom att sponsra ett helt avsnitt eller att köpa kortare reklaminslag – där du eller vår programledare pratar om ditt varumärke eller en specifik produkt eller tjänst.
Du har också möjligheten att sponsra en helt egen podd. I detta fallet hjälper vi dig med att skräddarsy och anpassa poddens koncept helt efter dina önskemål och behov.
Poddarna hittas av användarna i gravidappen Baby Journey men också i kanaler som Spotify och Podcaster vilket gör att avsnitten även når utanför appen.
Malin Molander
Marknadschef, Baby Journey
Copyright © Baby Journey
Ladda ner vår app här
Copyright © Baby Journey